Kontakt

Pozostańmy
w kontakcie

Jesteśmy do Państwa dyspozycji 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. Spotkania w kancelarii po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.

Contact Form (#3)

FAQ

Tutaj znajdą Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. 

Wysokość wynagrodzenia uzgadniana jest zawsze indywidulnie z Klientem, po wstępnym zapoznaniu się ze sprawą. Zależy ono od stopnia zawiłości i złożoności sprawy, niezbędnego nakładu pracy adwokata, jak też przewidywanego czasu jej trwania. Indywidualny charakter każdej sprawy (nawet tych z pozoru typowych) powoduje, że oszacowanie kosztów możliwe jest dopiero po zaznajomieniu się ze stopniem skomplikowania sprawy czy etapu, na jakim ona obecnie się znajduje. Koszt pomocy prawnej zawsze jednak przedstawiany jest Klientowi z wyprzedzeniem, przed powierzeniem nam sprawy. Uzgodnione wynagrodzenie nie ulegnie zmianie w trakcie prowadzenia sprawy. Dzięki temu Klient nie zostanie zaskoczony dodatkowymi kosztami. 

W zależności od charakteru sprawy rozliczenia z Klientem mogą przybrać postać ryczałtową (obejmują wówczas stałą stawkę wynagrodzenia za całą sprawę) albo godzinową (wynikają z godzinowego nakładu pracy prawnika).

W celu umówienia się na konsultację prawną bądź spotkanie informacyjnie zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod numerem: +48 604 503 070 lub +48 669 910 575 albo mailowego pod adresem: [email protected]

Z uwagi na charakter codziennej pracy prawnika, konieczność jego obecności w Sądzie, Prokuraturze bądź innych urzędach i instytucjach państwowych, a co za tym idzie częstej nieobecności w siedzibie Kancelarii, wcześniejszy kontakt i umówienie spotkania da Państwu gwarancje naszej obecności i pełnej dostępności czasowej.

Nie jesteśmy dużą kancelarią. Stanowimy dwuosobowy, zgrany i oddany zespół prawników. Dzięki temu mają Państwo pewność, że Państwa sprawą zajmiemy się osobiście, a nie że zostanie ona zlecona komuś innemu. Jednocześnie przy sprawach skomplikowanych lub wymagających znajomości także z innych dziedzin prawa konsultujemy się ze specjalistami w tych dziedzinach. W rezultacie mają Państwo pewność, że nasze wsparcie odpowiednio zabezpieczy wszelkie Państwa interesy.

Tak. Siedziba Kancelarii mieści się w Krakowie, ale jeżeli sprawa naszego Klienta tego wymaga – działamy także w innych częściach kraju.

Mamy świadomość, że bardzo często miejsce rozpraw zostaje wyznaczone niezależnie od Państwa miejsca zamieszkania. Dlatego też chcemy pozostać do Państwa dyspozycji niezależnie od odległości jaką musimy pokonać.

Tak. Obowiązujące przepisy prawa nakładają zarówno na adwokata, jak też aplikanta adwokackiego bezwzględny obowiązek zachowania w tajemnicy wszystkich informacji pochodzących od Klienta. Poufnością objętą są wiadomości przekazywane ustnie na spotkaniu, telefonicznie czy mailowo. Także wszelka dokumentacja dostarczona do Kancelarii stanowi przedmiot tajemnicy adwokackiej. Warto zaznaczyć, że z obowiązku zachowania w tajemnicy informacji powziętych w związku z prowadzoną sprawą karną adwokata oraz aplikanta adwokackiego nie może zwolnić nawet sąd.

W przypadku zatrzymania, z obrońcą nie musi się kontaktować sam zatrzymany. Może to zrobić jakakolwiek bliska mu osoba i upoważnić adwokata do obrony. Im szybciej obrońca będzie uczestniczyć w procesie, tym większa szansa na korzystniejsze zakończenie sprawy. Bardzo często pierwsze przesłuchania, mają kluczowe znaczenie dla dalszego biegu sprawy. Bez wsparcia obrońcy podejrzany pod wpływem szoku wynikającego z zatrzymania może podjąć niewłaściwe decyzje, pogarszając swoją sytuację. Z tego względu tak ważne jest wsparcie obrońcy, adwokata wyspecjalizowanego w tego typu sprawach. Adwokat wspiera Klienta na etapie przesłuchania, po zatrzymaniu walczy przed sądem o niezastosowanie tymczasowego aresztowania. Jeżeli sąd zdecyduje o tymczasowym aresztowaniu, obrońca złoży zażalenie na to postanowienie. W trakcie ewentualnego trwania tymczasowego aresztowania będzie podejmować działania mające na celu skrócenie tego okresu.

Samodzielne przygotowanie umowy bądź prowadzenie sprawy sądowej jest jak najbardziej możliwe. Podobnie jak możliwe jest samodzielne leczenie zęba albo wymiana klocków hamulcowych. Pytanie natomiast o skuteczność tego typu działań oraz ewentualne niepożądane następstwa. Podejmowanie czynności prawnych wymaga wiedzy, doświadczenia i dostrzegania ich krótko i długotrwałych konsekwencji. Stąd niezależnie od przedmiotu sprawy warto skorzystać z pomocy adwokata.

Godzina 6:00 rano. Do mieszkania wchodzi kilkunastu funkcjonariuszy służb – CBA, CBŚ, ABW. Klient zostaje skuty kajdankami i zatrzymany. Otrzymuje informacje, że zostanie przewieziony do prokuratury. Klient zostaje poinformowany o możliwości skorzystania z usług obrońcy. Chce aby obrońca był już obecny na pierwszym przesłuchaniu. Ale w jaki sposób ma się skontaktować z adwokatem, który miałby być jego obrońcą? Nie ma telefonu, ani możliwości skorzystania z Internetu. To nie scenariusz z filmu. To rzeczywistość i codzienność w pracy adwokata.

Dlatego jest tak ważne, aby Klient znał imię i nazwisko, a także numer telefonu do adwokata, z którego usług chciałby skorzystać (czasem wystarczy wizytówka zostawiana w kurtce lub płaszczu). W ten sposób, gwarantuje sobie możliwość ochrony swoich praw. W naszej kancelarii posiadamy dwa numery, na które można dzwonić w takich sytuacjach – +48 604 503 070 (Mateusz Szurman) i +48 669 910 575 (Łukasz Duśko).

Najważniejsze w naszej pracy jest przekonanie, że w najlepszy sposób reprezentujemy interesy naszych Klientów. Dlatego zdecydowaliśmy się na specjalizację w wąskim obszarze prawa. Na co dzień nie prowadzimy spraw rozwodowych, nie jesteśmy na bieżąco w zmianach przepisów w tej dziedzinie prawa. Mamy jednak znajomych prawników, którzy w tych sprawach się specjalizują. Dlatego pomimo, iż nie poprowadzimy Twojej sprawy, to wskażemy Ci specjalistę, który w odpowiedni sposób o nią zadba.

W przypadku spraw karnych bardzo ważne jest zaufanie i kontakt adwokata z Klientem. Dodatkowo w dobie podsłuchów i nagrywanych rozmów, istotne jest aby pierwsze spotkanie odbyło się w sposób gwarantujący poufność kontaktu. To możliwe jest tylko poprzez spotkanie w Kancelarii. Kancelaria zlokalizowana jest w centrum Krakowa, w okolicy do której komfortowo dojechać można samochodem, jak i komunikacją miejską. W dalszym etapie współpracy komunikujemy się z Klientami także za pomocą komunikatorów zapewniających największą ochronę i bezpieczeństwo przed dostępem do treści przez osoby trzecie.

Odpowiednie przygotowanie do spotkania ze strony Klienta pozwoli nam na natychmiastowe wniknięcie w charakter powierzonej nam sprawy, a co za tym idzie szybką ocenę i przedstawienie Państwu jej mocnych i słabych stron, określenie priorytetów oraz celów do osiągniecia. Dlatego też, prosimy o zebranie ze sobą wszystkich dokumentów mających jakikolwiek związek ze sprawą. Pomocne będzie również odtworzenie poszczególnych zdarzeń (daty, miejsca, osób w nich uczestniczących) oraz zastanowienie się nad listą potencjalnych świadków.

Subscribe to our newsletter

Sign up to receive updates, promotions, and sneak peaks of upcoming products. Plus 20% off your next order.

Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue